A A

Bereikbaarheid

Een verduidelijking over hoe u ons het beste kunt bereiken, namelijk via ons nieuwe telefoonsysteem of via MGn. Beide opties hebben meerdere mogelijkheden om in contact te komen met de assistente, praktijkondersteuner of huisarts. Aan de balie worden er geen afspraken meer ingepland.

Telefonisch

Sinds oktober 2022 werken wij met een nieuw telefoonsysteem. Dit systeem zorgt voor minder drukte voor de assistente en meer duidelijkheid en meer opties voor de patiënt. Hieronder volgt een uitleg over de opties en hoe u het bandje het beste kunt doorlopen.
U belt ten alle tijde ons praktijknummer, 010 – 455 16 77.
Daarna zijn er verschillende opties (kies het bijbehorende nummer):
1. Recepten; U kunt als vanouds de receptenlijn inspreken, het is een aaneen lopend bandje zonder pauzes. U kunt achter elkaar inspreken wat uw naam is, uw geboortedatum, de gewenste medicijnen, welke apotheek u heeft en of u de medicijnen bezorgd wenst te hebben. U kunt na het inspreken gewoon ophangen. Het duurt daarna 1-2 werkdagen voor uw medicatie bij de apotheek ligt; u krijgt hierover zelf bericht bij van de apotheek.
2. Annuleren; deze optie is nieuw en zorgt voor minder patiënten in de wachtrij. U kunt hierbij uw naam, geboortedatum en het moment van uw afspraak (dus datum en tijd). Let op, wij bellen u niet terug voor een nieuwe afspraak. Mocht dit nodig zijn, dan kunt u dit op een later moment via de assistente doen of via MGn (zie hieronder).
3. Assistente; U kunt natuurlijk ook ervoor kiezen dat u de assistente wilt spreken. Het nieuwe is echter dat u ervoor kunt kiezen om te worden teruggebeld. U toetst dan op 1 en het systeem vraagt of u op het nummer wilt worden teruggebeld waar u mee belt. U toetst dan weer op 1 om dit te bevestigen, of op 2 om een ander telefoonnummer door te geven. U hoort dan gelijk hoe laat u ongeveer wordt teruggebeld; houdt uw telefoon in de gaten rond dit tijdstip (wij bellen u een tweede keer, mocht het de eerste keer niet lukken).
U kunt er voor kiezen om in de wachtrij te blijven, dit zorgt er echter niet voor dat u eerder aan de beurt bent. Het systeem plant de bellers namelijk in op basis van wanneer deze bellen.

Mijngezondheid.net

Via Mijngezondheid.net kunt u afspraken inplannen bij de huisarts en de assistente. U kunt een bericht (eventueel met foto’s) sturen naar de huisarts, de assistente en de praktijkondersteuner. U kunt medicatie bestellen. U kunt uw eigen uitslagen en episodes (onderwerpen van uw dossier) inzien. Dit alles is gekoppeld aan uw Digid en daarom is uw privacy gewaarborgd. Er is zelfs een app te downloaden via onderstaande QR-code waarmee alles nog gemakkelijker wordt. Hieronder ziet u een filmpje, die hopelijk nog meer verduidelijking biedt.

Als u alles heeft gelezen en u heeft toch nog vragen, dan kunt u hiervoor natuurlijk ook terecht bij de assistente.

  Print artikel Naar boven